2005-10-22

Omroep.nl direct video link user script

This one is for the Dutch readers:

Ik kijk vaak televisie op uitzendinggemist.nl. Al geruime tijd was ik me aan het ergeren aan het feit dat de video's in een popup getoond worden. Het was dus weer eens tijd om een Greasemonkey user script te schrijven.

Het omroep.nl video's direct linken user script is gister geboren. Het opent breedband RealVideo video’s direct in de RealPlayer in plaats van in de gehate popup.

0.5

  • Bij een Window Media Player video krijg je geen wit scherm meer, maar blijf je op de huidige pagina.
  • In overzichten is een checkbox toegevoegd waarmee je de lijst tot de afgelopen week kunt beperken.

    Checkbox beperking afgelopen week

0.4

Aangepast voor de vernieuwde uitzending gemist site.

0.3

  • Er wordt niet meer aangenomen dat een video bb.iets.rm heet. Door deze aanname konden nieuwe video's van de VPRO niet bekeken worden.
  • Als er een directe link naar een video (rm of asf) gemaakt kan worden wordt dit (nu beter) gedaan. Dit is handig op bijvoorbeeld tv op je pc.
  • Als er via de uitzendinggemist-mediaplayer (de popup) geen breedband rm-video gevonden wordt (Avro.. grr) dan wordt de asf-versie gepakt.
  • Op de site van de Lama's wordt de functie die een popup verzaakt als je een aflevering wilt kijken overschreven door een functie die de video direct toont.

0.2

Aangepast voor de Greasemonkey 0.6.4.

0.1

Eerste versie.

7 comments:

Anonymous said...

Werkte fantastisch met oude ff en grmonkey, thnx daarvoor!
Bagger met 1.5 en GM 0.6.4 of zo..doet meer kwaad dan goed na browser-update...anyway...heb er veel plezier van gehad: bedankt!

Anonymous said...

...en het is alweer aangepast...da's nog eens snel! Alles werkt weer als vanouds, dus geen dubbel loaden en bufferen voor full screen! Popup zuigt kont! Muchos Thanxos!!!

Anonymous said...

Hij doet 't weer fantastisch! Thnx!

Anonymous said...

Yo yo yo! Heeft weer een tijdje fantastisch gewerkt!THNX! Kunnen we ook zoiets verwachten voor de nieuwe uitzendinggemist site?

Jasper said...

Ik heb een nieuwe versie van het script dat werkt met de vernieuwde uitzendinggemist. Helaas is userscripts.org momenteel nog uit de lucht zodat ik 'm nog niet online kan zetten.

Anonymous said...

hm..jammer...ik check de komende tijd wel regelmatig hier op de site om te kijken of hij al online staat....is en blijft een master-script! Ik adviseer het aan iedereen die af en toe uitzendinggemist full-stream kijkt, of die wel eens vooruit/terug spoelt tijdens de uitzending. Zeker als de premium features van je realplayer zijn "unlocked";) full control zonder dubbel bufferen! Jasper = OK!

Anonymous said...

Is er een mogelijkheid om Realplayer full-screen te starten, en firefox te beeindigen (voor mijn media pc)?

Ik heb al met je script lopen klooien en de url-strings met ?screensize=full uitgebreid, maar dat leverde niets op. Ik weet eigenlijk niets van java.

Verder een cool script, ik deed dit vroeger met proxomitron en opera, maar jij doet het een stuk slicker.